Thursday, January 29, 2009

Wedding Day

Tanggal 02 June 2006-Jumaat

Pada Tarikh inilah aku sah menjadi isteri orang. Aku nikah kat surau rumah aku. mula-mula nak nikah kat rumah jer. tp tiba-tiba kadi suruh nikah kat surau sbb ada org kampung sebelah nak tumpang nikah sekali. so terpaksa la aku bernikah kat surau. tapi yang bestnyer bapa aku yang nikahkan aku sendiri..mcm tak caya jer la. he he he. Aku kawin Masa umur aku 25 tahun. Sekarang nie aku rasa macam awal jer aku kawin sbb byk benda lagi yg aku tak buat. al-maklum la bila dah berdua nie nak wat apa2 tu ssh la skt. tp apa pun aku terima jer..mungkin ada hikmah la disebaliknyer. sedar tak sedar nak nak masuk 3 tahun dah aku berkahwin dan alhamdullilah aku dah pun mempunyai seorg cahaya mata.

Majlis Akad Nikah

Tanggal 03 June 2006 - Sabtu
Pada tarikh tersebut maka bermulalah majlis di rumah aku. Dbaran ihati hanya tuhan saja yg tahu. Ditambah pula pak andam yg datang lambat menambahkan lagi keresahan dan kegelisahan hati ku. Tepat jam 2.00 peteng aku bersanding. Ramai jg lah undangan yg datang pada majlis aku kali nie. Tema aku dah semestinya hijau. tak tau la sbb aku mmg suka warna hijau masa tu tapi sekarang aku rasa aku dah suka warna lain la pulak.. tu la org kata hati aku nie berubah-ubah. Dah temanyer hijua, so adik beradik serta saudara-mara aku sudah semestinya pakai warna hijau jg..apa pun yang berlaku. Aku rasa gembira sebab semuanya berjalan dengan lancar. Mudah-mudahan Allah memberkati perkahwinan aku ni. Walaupun aku tau banyak onak dan ranjau yang terpaksa aku tempuhi di alam perkahwinan ini.






















No comments:

Post a Comment