Monday, July 6, 2009

Julai oh July....

Diam tak diam dah setengah tahun kita ditahun 2009 nie....masuk la penggal kedua dalam tahun 2009 nie...bulan pertama penggal kedua...JULAI.... julai bagi aku bulan nie bulan bertuah aku la...sebabnya....adik bongsu aku lahir 2nd july...member p6 aku 4th july...anak buah aku 5th july....member opis aku 12 julai....and then baberapa ari lepas tu aku pulak....yea la banyak juga la orang yang aku kenal lahir pada bulan July nie...
Beberapa hari lagi maka genaplah umur aku 28tahun...begitu pantas masa berlalu sehinggakan kita kadang kala lupa akan meningkatnya umur kita..sedangkan aku rasa macam baru jer aku habiskan masa sekolahku....masa u aku....masa aku bersama-sama kengkawan aku.... bila aku termenung mengenangkan semua itu..terasa begitu cepat semua itu berlalu..sedangkan masa aku sekolah dulu aku tak sabar untuk menjadi dewasa..bebas dari alam persekolahan....bila aku sudah dewasa sekarang...baru aku tau bertapa rindunya aku utk mengalami alam persekolahan aku dahulu...betul la kata orang, masa sekolah kita teringin untuk menjadi dewasa..tetapi apabila kita sudah dewasa..kita teringin untuk kembali kealam persekolahan..dan menjadi remaja.. aku akui itu semua... bertapa aku merindui guru-guru sekolah aku..bertapa aku rindu untuk bermain netball bersama-sama kawan-kawan ku...aku rindu untuk berepak-lepak dipadang bersama-sama kengkawan ku...aku rindu untuk berlari berkejar-kejar bersam-sama kawan-kawan ku..memori tu terlalu indah untuk aku buang...
Apabila meningkat umur aku sekarang..bermacam-macam yang perlu aku tempuhi..berliku-liku onak dan ranjau yang harus aku redahi..yang harus aku hadapi....itu semua mematangkan diri aku..mendewasa aku.....tinggal setahun lagi aku berdalam dalam umur 20an....dan selepas itu akan menginjak la umur aku ker 30an...tak dapat aku bayangkan keadaan aku waktu itu..untuk menepuh ke anggka 30....sesungguhnya makin byk umur sesorang tu..maka makin byk la tanggungjawab yang harus dipikul...begitu jugalah aku.....aku harus yakin dan pasrah untuk mengharunginya...
Walaupun umur aku dah nak masuk 28tahun..yang penting aku tetap macam 25tahun...rupa kena la maintain beb..awek muda...kuang..kuang..kuang....he he he he...(bukan aku cakap..orang la cakap...)jangan jelous.....well..16th july will coming up....

No comments:

Post a Comment